Esmaspäev, 12.08: elus loodus, koolitund ja meie pidu

posted in: Taiwan 2019 reisikiri 0

Äratus oli veider. See oli vara ja keegi kires (kuulujuttude järgi Velli). Kuid mõnda (Kirke) ei suutnud isegi see erakordne äratus jalule ajada. Õnneks jõudis Kirke ikkagi omadega hommikusöögile. Hommikul viidi meid bussiga Meihua järve juurde, kus saime 4-kohaliste „golfiautodega“ ümber järve sõita. Valikus oli erinevat stiili autosid – nt põrsas Peppa, Hello Kitty, tõld jne. Järve ääres tegime „perepilte“, nimelt on kõigil trupi lastel oma „ema“, st täiskasvanu, kes nende eest reisil vastutab. Meie pere „ema“ oli meid pilditegemise ajaks parasjagu hüljanud ja pilt temaga jäi tegemata. Operatiivselt nimetati aga Linda pere „vanaemaks“ ja kena pilt sai tehtud. Edasi üritasime jõuda järve ääres oleva mäe tippu, kuid poole pealt pidime ajapuuduse tõttu tagasi minema. Nägime rohus vingerdavat ussi ja kahte suurt ämblikku. Bussi jõudes avastasime, et puudu oli poiste kamp ja Tuuli pere. Hiljem tuli välja, et nad läksid teisele ringile võidu sõitma (Tuuli pere võitis ja trahvi hilinemise eest ei saanud).

Koju jõudes kiirustasime kõrval asuvasse koolimajja, kus õppisime hieroglüüfe kirjutama. Enne klassi sisenemist võtsime „Niinepuu“ viisi üles. Kirjatunnis jäi üks meist magama (Velli). Õppisime kirjutama „Eesti“ ja mitmeid muid sõnu, kuid meie pettumuseks ei õppinud kirjutama enda nimesid. Edasi tormasime sööma.

Pärast sööki sai viis tüdrukut enda kasutusse Taiwani rahvuslikud kostüümid – näevad välja nagu neoonhaldjad, ei hinga ja neid ei tohi pesta – ja teised veendusid, et taiwanlaste ja eestlaste kehakujud on VÄGA erinevad. Kuulduste järgi õmblevad nad hetkel ülejäänutele uusi riideid. Täna õppisime oma uue tantsu lõpuni ja panime tüdrukute ja poiste tantsud kokku.

Edasi oli vaba aeg, mille ajal suurem osa magas ja mõned otsisid meie giididele õhtuseks ürituseks rahvarõivaid. Nimelt oli täna meie rahvustoitude õhtu, kus pakkusime kiluvõileibu, kaeraküpsiseid, kama ja eesti komme. Toidust niipalju, et kiluvõileivad läksid üllatavalt hästi. Meie giididele maitses kõik, mida pakkusime, kõik teised paistsid ka rahul olevat. Riietasime oma giidid (poisi ja tüdruku) eesti rahvarõivastesse. Cindy oli veidi ehmatanud, et nemad kahekesi olid sel õhtul ainsana rahvarõivis. Ja muidugi oli neil kohutavalt palav! Lõbustasime teisi festivalil osalejaid oma muusika, tantsude, mängude ja lauludega. Laevamängus ehmatasime osseete sellega, et tüdrukud panid oma viled tööle. Lisaks sellele meeldis meie giidile väga poistetants, mida me talle ja teiste rühmade poistele õpetasime.

Kokkuvõttes läks õhtu ülimalt hästi. Kõik olid nõus meiega tantsima. Osseedid olid šokeeritud, kuna nad pidid Mustlast tantsima.

Kirjutas tuba nr 346 – Daniela, Katriin, Kirke ja Maren

Rindeteated:

• Vigade parandus: eile kulutasime siiski viis plaastrit.
  • Kehatemepratuurid normis, mõnel (Helenil näiteks) jäi hoopis mõõtmata.
  • Väsimus hakkab tunda andma. Hommikuti on järjest raskem ärgata. Bussisõidul magatakse, mõni magab ka keset mingit tegevust.
  • Heleni soovitus väsimuse leevendamiseks – piisav uneaeg ja korralik kalli! Tegimegi õhtuse koosoleku lõpetuseks ühe suure grupikalli!
  • Festivaliskoor: 5 esinemist ja 3 proovi.
  • Meil on ühtaegu nii info puudus kui infouputus: samal ajal planeeritakse ja valmistatakse ette erinevate päevade tegevusi, mis kohati omavahel sassi aetakse. Pidevad muudatused, väljakuulutatud tegevuste edasilükkamised ja ümbertõstmised käivad selle vahva planeerimise juurde. Õhtuks oleme tavaliselt üsna lühises.

Pilte hakkab iga päevaga üha rohkem kogunema ja nende valimine keerulisemaks muutuma. Tänased pildid on Anetti, Taavi, Karl Mattiase, Leanne, Velli, Veronika ja Tuuli kaameratest.

Tuulberg

Kõiki Taiwani reisi muljeid saad lugeda siit.