Esimesed päevad: kohe hakkas juhtuma kõiksugu asju

posted in: Taiwan 2019 reisikiri 0

Esimesel päeval kogunesime 12.50 Tallinna lennujaamas. 21 last ja 7 täiskasvanut. Teel Taiwani, Yilani rahvusvahelisele laste ja noorte folkloorifestivalile.

Ja siis hakkas juhtuma. Sissejuhatuseks andis reisi korraldusjuht Tuuli kõik lapsevanemate volitused koos oma kohvriga pagasisse. Kohver toodi siiski meie soovil tagasi ja volitused saadi kätte. Siiamaani ei ole neid vaja läinud. Enne lennukile minekut selgus, et õpetaja Solvi oli jõudnud kaotada oma pardakaardi. Seegi olukord lahenes kiiresti – anti uus kaart. Järgmiseks hilines Tallinn-Helsingi väljalend pool tundi ja Helsingis tuli seetõttu päris korralikult joosta, et järgmisele lennule jõuda. Jooksmisega saime hakkama, aga edasi enam kõik nii hästi ei läinud. Viiuldaja Linda avastas, et on oma passi kaotanud ja seda ei olnud aega otsida. Nii pidime jätma ta piiripunkti maha ja minema ise lennukile. Viimasel hetkel saadi küll Linda pass kätte, aga siis oli liiga hilja – lennuk oli juba rajal ja nii ta meist Helsingisse maha jäi. Linda siis.

Lend Helsingist Hongkongi kestis üheksa tundi ning igaüks sai teha, mida tahtis. Kes magas, kes vaatas filmi, kes mängis kaarte, kes luges, kes tegi käsitööd jne. Hongkongi jõudes oli meil nüüd Tallinnaga ajavahet viis tundi. Hongkongi lennujaam oli ÜÜRATULT suur. Siiski puudus seal toidupood. Meie seda seal veedetud kolme tunni jooksul ei leidnud. Ka väljalend Taiwani pealinna Taipeisse hilines pool tundi. Lend ise möödus rahulikult, sest suurem osa leigaritest magas. Maandumine oli seejuures üsna loksutav, äratas jälle kõik kenasti üles.

Taipeis olid meil väravas vastas meie giidid ja festivali „hea tahte saadikud“. Nad tegid meile welcome-tantsu. Saime ka kohe teada tähtsamad ilmauudised: samal hommikul enne meie saabumist oli Taiwanis toimunud 5,9-palline maavärin. Maavärinale järgnes taifuun ning seetõttu jäävad festivalil kahel päeval ära kõik esinemised. Taipeis vahetasime endale veidi kohalikku raha, saime tunda kohalikku lämbet ilma ja kaks tundi bussiga sõita. Mis bussisõidu ajal toimus, me ei tea, sest C-rühma poisid magasid tagapingil ühes reas ning see pakkus põnevust meie hea tahte saadikutele – meid photobomb’iti korralikult.

Meie ööbimiskohaks on mingi Yilani õppeasutus (Taavi ütleb, et vanglasugune). Taifuuni tõttu meid majast välja ei lubata. Samas on ka teised festivalil osalevad rühmad – osseedid, türklased, belglased, tšiillased ja kohalikud. Õhtusöögile järgnes osseetide etteaste. Õhtul toimus sportlik üritus, kus mängiti teiste gruppidega huvitavaid võistlusmänge. Siis läksime tuttu, sest viimase 32 tunni jooksul oleme vaevu maganud.

Kirjutas tuba 353 – Sander, Taavi, Eerik

Rindeteadetega jätkab reisi korraldusjuht Tuuli:

• Linda saabumist ootame täna (reedel, 09. augustil) Ehkki täna hommikul olid taifuuni tõttu lennud Hongkongist siia tühistatud, on siiski lootust, et õhtul ehk juba lendavad.
  • Mitmel pool maailmas, ka Aasias praegu levivate viiruste tõttu jälgitakse kohalike ametnike nõudel hoolega meie tervist – iga päev mõõdetakse kõigil kehatemperatuuri ja igast väiksemastki tervisehädast tuleb kohe teada anda.
  • Tuvastatud üks väiksemat sorti kõrvavalu, katsume sellega hakkama saada.

Nüüd ja edaspidi ongi nii, et kirjutavad peamiselt lapsed ise, mina toimetan teksti ja lisan rindeteateid ja vahel natuke muud ka. Pilte katsun ka saata mõne iga kord.

Tuulberg

Kõiki Taiwani reisi muljeid saad lugeda siit.