Sille Kapper

Kunstiline juht, tantsuõpetaja

„Tantsimine on omamoodi olemise, mõtlemise ja tundmise viis. Heas tantsus on tantsija keha, vaim ja hing nii tasakaalus, et isegi vaataja tunneb sama. Ma mõtlen tantsimisest kui erilisest peeglist, mis näitab meile suuri ja olulisi asju, õpetab tundma oma ja võõraid kultuure, mõistma ja väljendama iseennast. Pärimuslik tantsimine ja rahvatants on minu jaoks pigem erinevad, aga võrdselt põnevad, tähtsad ja väärtuslikud tantsuliigid. Mul on hea meel ja uhke tunne, et Leigarid tegelevad mõlemaga. (veel …)

Leanne Barbo

Laulurühma juht, lauluõpetaja

“Olen end alati mäletanud suure muusikaarmastajana. Kõige suurema osa südamest olen andnud rahvamuusikale, armastan nii tantsida, pilli mängida kui laulda. Suures osas olen olnud kõiges iseõppija ja järeleaimaja, viimastel aastatel olen saanud väärtuslikku nõu ja akadeemilisi tunde muusikaõpingute raames ka oma lemmikõpetajatelt. (veel …)

Mall Paulus

Tantsuõpetaja

“Tants on universaalne. Tantsides saad olla õnnelik, kurb, vihane, armunud, segaduses jne ning leida oma emotsioonile väljenduse. Tantsida saad endale või teistele, või mõlemat. Pärimustants võimaldab kindlasti mõlemat. Olen õnnelik, et saan ka teistele avada ja mõtestada tantsu.” (veel …)

Jaan Ulst

Tantsuõpetaja, koreograaf-lavastaja

“Igasugune liikumine loob võimalusi üksteisega suhtlemiseks ja kui juhtub kätte hea sõnavara, tekib tants. Pärimustantsus hindan tantsijate võimet eraldada oma teadmisi tahtmistest ja soovidest, et lasta tantsul enda kehas talitada, nagu tants tahab.”
(veel …)

Madli Teller

Tantsuõpetaja

“Mulle meeldib väga, kui palju vaateid saab tantsule ja tantsus olla – ise tantsides, vaadeldes, õppides, õpetades, tantsu kaudu suheldes ja ennast väljendades. Tantsuõpetaja, -uurija, -looja ja tantsijana pidevalt rakursse vahetades näivad tantsu võimalused olevat ammendamatud. Iga vana või uus tantsija toob omalt poolt sellesse midagi juurde.”
(veel …)

Helen Lagle

Neiduderühma õpetaja

„Tantsuga olen seotud olnud juba varasest lapsepõlvest, küll läbi iluvõimlemise või läbi klassikalise balleti. Leigarite lummusesse sattusin juba 1980. aastatel, kui nägin telerist ja vabaõhumuuseumis vanaemaga jalutades nende esinemist. Ka aastaid hiljem ei ole see lummus mind lahti lasknud. Olles nüüd ise üks nendest, tunnen rõõmu tantsimisest, liikumisest ja mis peamine – ise kaasa mõtlemisest.“

(veel …)

Solvi Kruus

5.-7. kl rühma õpetaja

„Nimetan end kergejõustikutreenerist tantsuõpetajaks. Tants on minu jaoks eelkõige enda arendamise ja täiendamise vahend. Koordinatsiooni ja osavust on vaja pidevalt töös hoida nii lastel kui suurest peast. Rahvatants on selleks ideaalne, vaimu ja keha hõlmav tegevus. Mulle on alati meeldinud rahvarõivis inimesed, rahvalaulud ja pärimuslikud rituaalid. Leigarites olen neist rohkem teada saanud ja seda kõike tahaksin lastele edasi anda, põimides omalt poolt sisse palju kehaliselt arendavaid tegevusi. Tulemus on alati tantsuline!“ (veel …)

Sirje Jõeleht

Lasterühmade õpetaja

“Leigaritesse tulles sain tuttavaks päris pärimusega – vanade tantsude, laulude ja mängudega. Sain teada, kuidas tantsitakse reinlendrit, padespaani, krakovjakki. Kooli ajal meeldis mulle väga rahvatantsus käia, tantsisime autoritantse, aga pärimustantsust ei teadnud ma midagi. Tänu Leigaritele on mul nüüd tore pagas mänge, laule ja tantse, mida lastele jagada. Laulame nagu lind poegadele, tantsime nagu tuul okstega, mängime nagu kassipoeg lõngakeradega.” (veel …)

Illika Lõhmus

Lasterühmade õpetaja

„Mulle meeldib endale pärida ja pärimistele vastata, laulda, mängida ning tantsida – seda kõike sinuga jagada.“ (veel …)

Georg Jüriado

Ürgleigarite juht

“Rahvatantsu olen tantsinud 1964. aastast saadik – jube, kui kaua, vist oma 51 aastat tuleb ära. 1965. aastal sai juba tantsupeol käidud. Leigarites olen olnud 5. aprillist 1973, seitsmekümnendate teisel poolel olin ka Kristjan Toropi assistent.” (veel …)